VI BYTTER ALLE JULEGAVER MED ET SMIL FREM TIL 1. FEBRUAR

FAQ (Ofte stillede spørgsmål)

Før du tager kontakt til os, kan du prøve at se, om dit spørgsmål kan besvares ved hjælp af nedenstående spørgsmål og svar. På denne måde kan du også hurtigere få besvaret dit spørgsmål.

Såfremt nedenstående spørgsmål og svar ikke dækker dit spørgsmål, så er du meget velkommen til at kontakte os.

Skal jeg foretage mig noget efter mit værdibevis er indløst?
Nej, når dit værdibevis er indløst, vil vi i samråd med dealsitet ordne resten. 

Hvornår kan jeg forvente levering?
Hvis du har bestilt igennem et eksternt dealsite, kan du i dealbeskrivelse læse hvornår leveringen senest skal ske. Har du bestilt på Gaven.dk så sker leveringen indenfor 2-3 hverdage. 

Hvordan bliver jeg informeret om leveringen af min ordre?
Når din ordre er leveret vil du få besked pr. telefon eller mail fra det pågældede fragtfirma, om at leveringen er sket til aftalte adresse. 

Hvordan ændrer jeg i min ordre?
For at ændre i din ordre bedes du kontakte os og så vil vi i samråd løse problemet.

Hvordan returnerer/bytter jeg en vare?
For at retunere/bytte en vare bedes du udfylde vores returvarer formular og printe denne ud. Derefter skal denne sendes med varen retur til: Gaven.dk, Skavholmvej 5, 8520 Lystrup. 

Hvordan/hvornår får jeg refundering fra min vare?
Hvis du ønsker refundering kan du skrive, ringe eller bruge vores returseddel. Når vi har modtaget dit ønske om refundering samt varen, så kontakter vi dealsites, som vil overføre pengene tilbage til din angivne konto.

Betaling
Betalingen for dine varer foregår ved at klikke på Indkøbskurven. Nu vises indholdet af din indkøbskurv. Før du kan fortsætte betaling, skal du acceptere vores handelsbetingelser. Det gør du ved at afkrydse/klikke på boksen.

På Gaven.dk benyttes sikre betalinger via PayPal, og her kan betales med:

Vi accepterer naturligvis også almindelige dankort og Visa / dankort uden at du behøver benytte PayPal.

 

Det er gratis at betale med kreditkort på Gaven.dk.
 

Din betaling for alle køb bliver behandlet sikkert af PayPal. Her er nogle af PayPals metoder til beskyttelse af dine oplysninger:

PayPal tilbyder køberbeskyttelse på berettigede transaktioner på op til fuld købspris plus forsendelsesomkostninger. (Læs evt. mere på: https://www.paypal.dk)

Når bestillingen er gennemført modtager du en e-mail ordrebekræftelse.

For alle betalingsformer gælder, at alle informationer sendes krypteret. Og vi modtager ingen informationer om din konto, kortoplysninger eller lignende. Vi modtager udelukkende besked om at bestillingen er betalt.

 

Levering og leveringsomkostninger
Gaven.dk tilbyder altid dag-til-dag levering (medmindre andet står skrevet på den enkelte vare).

Hvis vi mod forventning ikke kan overholde at ekspedere din bestilling jf. ovennævnte, modtager du besked om dette pr. e-mail. 

Levering foregår normalt via Post Danmark, og der er altid gratis fragt ved alle bestillinger på Gaven.dk. Levering foregår som udgangspunkt kun i Danmark, men send evt. en forespørgselv via kontaktformularen, hvis du ønsker at få en pris på levering til andre lande.

 

Fortrydelse & reklamation
Du har hele 14 dages fortrydelsesret, og hvis du fortryder et køb returnerer du blot varen til os i original emballage, ubrugt og ubeskadiget. Husk at vedlægge dit navn, adresse, konto- og registreringsnummer samt en kopi af evt. forudgående korrespondance. Herefter refunderer vi din betaling for varen. Refundering af betalingen sker normalt indenfor 3 dage efter vi har modtaget varen som beskrevet ovenfor.

Ved returnering indenfor fortrydelsesretten betaler du selv forsendelsesomkostninger og Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.

Du har selvfølgelig altid 2 års reklamationsret på varer købt hos os. Ved reklamation indenfor reklamationsperioden eller i tilfælde af at en vare undtagelsesvis er defekt eller mangelfuld ved modtagelse, bedes du straks kontakte os via kontaktformularen. Ved fremsendelse af varen med reklamation /defekt/mangel skal du vedlægge kopi af faktura samt kort beskrivelse af fejl/mangel.

Når vi har modtaget varen vil vi indenfor 3-5 arbejdsdage give besked pr- e-mail om hvorvidt varen bliver erstattet med ny vare eller om den kan repareres.

Returnering eller ombytning skal ske til:

Gaven.dk ApS
Skavholmvej 5
8520 Lystrup

 

Rabatkoder
Ved brug af rabatkoder på gaven.dk kan du opnå store besparelser på produkterne. Rabatkoder kan ikke kombineres, og der kan derfor ikke bruge to rabatkoder ved samme køb. 

Gaven.dk holdes ikke ansvarlige for at en evt. rabatkode ikke er blevet indtastet korrekt, og man dermed ikke får den ønskede rabat. 

 

Personlige oplysninger

Personlige oplysninger i forbindelse med købet videregives på ingen måde til tredjepart. Alle oplysninger du har afgivet opbevares forsvarligt i elektronisk format, og er kun tilgængelige for betroede medarbejdere.
I forbindelse med den elektroniske betaling lagres ingen konto eller kreditkort oplysninger. Al data-kommunikation i forbindelse med den elektroniske betaling sker via PBS betalingsserver. Denne data-kommunikation sker med størst mulige sikkerhed via en krybteret SSL-forbindelse efter forskrifter fra PBS.

Øvrige oplysninger som navn, adresse, telefon nr. og e-mail er nødvendige for at sende varen og kommunikere elektronisk med dig. Disse oplysninger gemmes som minimum i garantiperioden. Ligeledes sker der en registrering af den IP-adresse hvorfra bestillingen er gennemført. Denne registrering anvendes kun i tilfælde af falske bestillinger. Falske bestillinger politianmeldes.
 

Sikkerhed ved online betaling
Når man betaler med sit kreditkort via internettet, kan man takket være dansk lovgivning vide sig sikker når man betaler via internettet. Der ligger nemlig et regelsæt til grund for elektronisk betalingsløsninger, som har til formål at opretholde størst mulige sikkerhed mod misbrug. Hvis du derfor opdager en betaling som er trukket fra din konto og du ikke kender til denne betaling, er der kortudstederens (pengeinstitut, finansieringsselskab o.lign.) pligt at tilbageføre beløbet til din konto. Kortudstederen må så bagefter kræve penge tilbage fra den butik, som har trukket beløbet.

Du kan evt. læse mere om onlinekøb, betaling og sikkerhed på følgende sider:

PBSwww.betaling.dk
Forbrugerrådetwww.fbr.dk
Forbrugerrådetwww.forbrugersikkerhed.dk
Forbrugerstyrelsenwww.fs.dk
Forbrugerstyrelsens karakterbogwww.net-tjek.dk
Forbrugerinformationwww.fi.dk